Praktijk voor
1831 BX Alkmaar
contact@homeo-praktijk.nl

Indicaties

In principe kunnen de meeste ziekten behandeld worden met klassieke homeopathie.
Acute klachten

Zoals infecties door virussen, bacteriën en andere micro-organismen bv. griep, luchtweginfecties, ziekte van Pfeiffer, buikgriep, voorhoofdsholteontstekingen, oorontstekingen, steenpuisten etc.

Chronische klachten

Bij de zg. uitbehandelde ziekten kan vaak een gedeeltelijke verbetering of soms gehele genezing optreden. O.a. chronisch vermoeidheidssyndroom, hormonale stoornissen, neurologische aandoeningen, reuma, fybromialgie, auto-immuunziekten, prikkelbare darmsyndroom, ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, eczeem, allergieën, hooikoorts, ziekte van Lyme etc.

Kinderen

Bij kinderen o.a. altijd kwakkelen, chronische KNO-klachten, klachten van de luchtwegen astma, huidklachten, klachten die ontstaan zijn na vaccinaties, drukke kinderen, ADHD, hooggevoeligheid, leer- en gedragsproblemen, kinderen die op school gepest worden, sommige vormen van autisme, dyslexie etc.

Vrouwen

Bij vrouwen naast alle andere ziekten vooral ook problemen die te maken hebben met de hormoonhuishouding zoals menstruatieklachten, pms, overgangsklachten, vruchtbaarheid, zwangerschap, bevalling en kraambed, overgangsklachten. Eetstoornissen.

Mannen

Bij mannen onvruchtbaarheid, prostaatklachten, seksuele functiestoornissen, hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, stress etc.

Ouderen

Bij ouderen o.a. beginnende geheugenstoornissen, concentratiestoornissen, duizeligheid, algehele zwakte, gewrichtsklachten en ook beginnende dementie.

Laatste levensfase

In de laatste levensfase zoals bij terminale ziekten kan homeopathie de levenskwaliteit  verbeteren en kan homeopathie ingezet worden om pijn te bestrijden, angst te verminderen en rust te geven.

Het is echter ondoenlijk om alle klachten en ziekten die behandeld kunnen worden met homeopathie apart te vermelden. Als Uw klacht of aandoening niet vermeld is in de bovengenoemde opsomming wil dat nog niet zeggen dat deze niet met klassieke homeopathie behandeld zou kunnen worden. Neem bij twijfel gerust contact op voor meer informatie.

Neem bij twijfel contact op. Klik dan op de contactbutton en vul het contactformulier in of bel 06-41268316..