Voor wie?

Martin Frijters

onvruchtbaarheid.jpg

Voor wie

Klassieke homeopathie behandelt zowel chronische als acute klachten en verbetert zowel lichamelijke als psychische aandoeningen.

Chronische aandoeningen

Prikkelbare darmsyndroom, ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, COPD-klachten, eczeem, rheumatische aandoeningen, auto-immuunziektes, stofwisselingsstoornissen, schildklierafwijkingen, slechte weerstand, ziekte van Pfeiffer en ziekte van Lyme.

Acute aandoeningen

Ongelukken zoals verstuikingen, kneuzingen, verrekkingen, zweepslag, whiplashklachten. Botbreuken genezen sneller als naast de reguliere behandeling ook homeopathie wordt ingezet. Steken, beten, acute allergiën, maag-darmstoornissen, reizigerdiarree, koortsende ziekten, acute KNO-klachten, urineweginfecties, hersenschudding, griep, bijholteontstekingen, allerlei virale of bacteriële infecties en steenpuisten.

Psychische klachten

Burn-out, angsten, fobiën, examenstress, faalangst, weinig zelfvertrouwen, laag zelfbeeld, stemmingsstoornissen zoals depressie en bi-polaire stoornis, hooggevoeligheid, ADHD, ADD, dwangstoornissen , perfectionisme, klachten die ontstaan zijn door sexueel misbruik of sexueel geweld, traumaverwerking en PTSS ( posttraumatisch stress syndroom ) Uiteraard is klassieke homeopathie voor veel meer aandoeningen in te zetten. Staat jouw klacht er niet tussen? Neem dan gerust contact met mij op voor meer informatie.

Klassieke homeopathie voor een schat aan klachten

Bijna alle aandoeningen zijn te verbeteren met klassieke homeopathie. Je kunt zeggen “van de wieg tot het graf”, maar dat klopt niet helemaal, je kunt zelfs al eerder behandelen nl. bij:

Onvruchtbaarheid

Onvruchtbaarheid zowel bij vrouwen als bij mannen

klik hier om verder te lezen

. Onvruchtbaarheid onder de Westerse bevolking is de laatste decennia dramatisch toegenomen, bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Voor mannen is er binnen de reguliere geneeskunde geen behandeling voor onvruchtbaarheid. Bij vrouwen wordt onvruchtbaarheid meestal behandeld met vrij belastende hormoontherapie en evt. een IVF-traject. Het voert te ver om alle oorzaken hier op te noemen, in mijn blog kun je hier meer over lezen. De behandeling richt zich op het elimineren van omgevingsinvloeden, het opsporen van evt. oorzaken en homeopathische behandeling aangevuld met gerichte voedings- en leefstijladviezen en voedingssupplementen.

Zwangerschap

Problemen tijdens de zwangerschap

klik hier om verder te lezen

zoals misselijkheid, bekkeninstabiliteit, bloedingen, dreigende misgeboorte, zwangerschapsdiabetes, hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging ( eclampsie ), dreigende vroeggeboorte en stuitligging.

Bevalling

De baby daalt niet in, de weeën komen niet op gang of stoppen, of zijn niet sterk genoeg, ontsluiting komt niet op gang of onvolledig. Placenta laat niet los. Na de bevalling, om herstel te bevorderen, verzwakking, postnatale depressie, geen emotionele verbinding met de baby voelen, onverschilligheid, vlakke stemming, herstel van het hormonale evenwicht, problemen met de lactatie, borstontsteking en spruw,

Babies

Een bevalling waarbij allerlei medische ingrepen hebben plaatsgevonden

klik hier om verder te lezen

kan voor de baby heel traumatisch zijn, denk aan vacuümextractie en tangverlossing, weeënstorm al dan niet opgewekt door een weeëninfuus. Weeëninfuus geeft vaak oxytocinesyndroom, gekenmerkt door schrikkerigheid, snel overprikkeld zijn, slecht slapen, reflux, veel huilen, krampjes en evt. ook slechte moederbinding. Ook als de geboorte te lang duurt is dat voor de baby erg zwaar en traumatisch. De baby kan klem zitten in het geboortekanaal, of de navelstreng om zijn hals hebben of vruchtater met meconium hebben ingeslikt. Medicijnen die zijn toegediend voor pijnstilling tijdens de bevalling komen ook in het bloed van de baby terecht. Voorspoedig herstel van de baby en een goede ontwikkeling is mogelijk met een op trauma en ontstoring gerichte homeopathische behandeling. Postvaccinatie syndroom, huilbaby, krampjes, KNO-klachten, berg op het hoofd, dauwworm, eczeem, slecht slapen, ontwikkelingsachterstand, koemelkallergie, eczeem en luchtwegklachten zoals astma en bronchitis, klachten door tanden krijgen, kinkhoest.

Kinderen

Ontwikkelingsstoornissen cq achterstand, KNO-klachten, allergiën, luchtwegklachten, astma, bronchitis, pseudokroep, eczeem, wratjes, waterwratjes, spijsverteringsproblemen. Slaapstoornissen, angsten, nachtmerries, druk gedrag, hoog-sensitiviteit HSP. ADD/ADHD, slachtoffers van pesten, weinig zelfvertrouwen, pesters en leer- en gedragsproblemen.

Vrouwen

Alle problemen die te maken hebben met de cyclus en menstruatie, vruchtbaarheid, zwangerschap bevalling, lactatie en ook gynaecologische aandoeningen zoals cysten, poliepen, tumoren, positieve PAP-test, ontstekingen van de eileiders, alle klachten in de overgang en eetstoornissen.

Mannen

Onvruchtbaarheid, klachten van de manlijke organen, prostaatklachten. Werk- en stressgerelateerde klachten, hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, ejaculatiestoornissen, verminderde potentie en erectiestoornissen.

Ouderen

Alle voorkomende klachten, verminderde vitaliteit voor zover dit afwijkt van wat normaal is op deze leeftijd, stemmingsstoornissen, beginnende dementie, maar ook in al gevorderde dementie, kan met homeopathie angst, onrust, achterdocht, verwardheid en agressief gedrag worden verminderd. Hart- en vaatziekten, herstel na een beroerte of hartinfarct, stollingsproblemen, osteoporose, gewrichtsklachten en duizelingen.

Laatste levensfase

In de laatste levensfase of in de terminale fase helpt homeopathie het lijden te verlichten door pijnbestrijding, angst te verminderen en geeft ook meer energie om die dingen te doen die belangrijk zijn voor de betreffende en die nog afgewikkeld moeten worden. Ook geeft het meer vertrouwen om je aan het stervensproces te kunnen overgeven.